A projekt az Európai Unió "Polgárok, egyenlőség, jogok és értékek” (CERV) programjának támogatásával valósul meg. Az Európai Bizottság támogatása nem jelenti a projektben megvalósított tevékenységek tartalmának jóváhagyását, amely kizárólag az azt megvalósítók álláspontját tükrözi, valamint a Bizottság nem tehető felelőssé ezen információk bárminemű felhasználásáért.
Közösen a jövő oktatásáért! 2023 - 2025.
Alkotóközösségünk, a Homo Ludens Project a Közös Értékeink Program keretében azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a részvételi filmezés módszerével olyan technikákat tanít a közoktatásban dolgozó pedagógusoknak és diákoknak, amellyel problémákat tudnak megoldani saját iskolai környezetükben. A projekt kezdetén a Haragonics Sára filmrendezőtől (Media Universalis Alapítvány) elsajátítottuk a részvételi filmezés technikáját. Célunk az volt, hogy a módszert beépítsük a közoktatásban, amellyel fel tudják térképezni saját iskolai közösségükkel kapcsolatos viszonyukat, tüzetesebben rálátnak a problémáikra és ez által gyorsabban és célratörően tudják orvosolni azokat. Alkotóközösségünk tagjai 2023 és 2024 között, egy évig kisebb, szegedi középiskolás csoportokkal dolgoztak, majd pedig a tapasztalataik alapján kifejlesztettek egy részvételi filmes modell projektet. A következő évben további szegedi oktatási intézményekbe jutottunk el, ahol bemutattuk a modell projektet és a diákokkal közösségi, problémamegoldó filmeket forgattak. Projekt zárásaként egy konferenciát szerveztünk, ahol a résztvevők kipróbálhatták a módszert, illetve megismerhették az azóta ingyenesen, mindenki számára elérhető oktatófilmet.
Közösen a jövő oktatásáért 2.0 2025 - 2026
A Közösen a jövő oktatásáért 2.0 célja, hogy a Szegedi Szakképzési Centrum oktatói és diákjai olyan konfliktuskezelési technikát sajátítsanak el a Fórum-Film technikán keresztül (részvételi filmezésen és drámapedagógián alapuló módszer), amellyel képesek lesznek az iskolai közösségekben konfliktuskezelésre, a közösségi döntéshozatalra, párbeszéd kezdeményezésére és az érdekérvényesítésre.
Az 1. szakaszban a Közélet Iskolája tart tréninget, ahol megtanuljuk, hogyan tudjuk a pedagógusokat hatékonyabban az ügy mellé állítani. Ezt követően 3 SZSZC középiskolában nyílt fórum és kérdőíves módszer segítségével felmérjük a pedagógusok és a diákok problémáit. A terepmunka után elkészítjük a Fórum-Film foglalkozás antimodelljét. A 2. szakaszban 3 iskolába, összesen 12 alkalommal tartunk osztályközösségekben foglalkozást. A cél, hogy a módszer segítségével 3 problémát, konfliktust oldjanak meg a tanárok és a diákok közösen. Emellett a pedagógusokkal publikálásra szánt sikervideókat forgatunk. A projekt zárásaként egy közösségi nap során egy oktatási anyagként használható dokumentumfilmet mutatunk be az SZSZC pedagógusainak, akik a gyakorlatban is kipróbálhatják módszert. A filmet nyilvánossá tesszük az online közösségi oldalainkon, hogy mindenki számára elérhető legyen. A projekt végső célja, hogy a módszer beépüljön az SZSZC tanrendjébe, hogy a pedagógusoknak városi szinten általános gyakorlattá váljon a konfliktuskezelés, a vitakultúra fontossága és a szabad vélemény gyakorlás.