október- ZUG SZÍNHÁZ ÉS MŰVÉSZETI TETTHELY - 2023

Próbaséta - Finniskola – sétálva tanulunk

2023. október 7. 11-13:30 - ZUG Színház és Művészeti Tetthely
facebook esemény - INGYENES - regisztráció: bimolaorsolya@gmail.com

 

FIGYELEM!
A próbaséta ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a bimolaorsolya@gmail.com email címen lehet.
Ha nem kapsz az alábbi összefoglalóban választ a kérdéseidre, írj a fenti email címre vagy hívd fel a +36 20 5725879-es telefonszámot.

Miért jó a sétálva tanulás?
A gyerekek az iskolában tantárgyak szerint tanulnak. Ez a fajta tanulás nem segíti az összefüggések megértését.
A legtöbb iskolából hiányzik az együttműködésre nevelés, kevés a lehetőség a kommunikáció fejlesztésére, a
kreativitás pedig ritkán érték.
A Finniskola - sétálva tanulunk programjaiban épp ezekkel foglalkozunk. Megtanítjuk a gyerekeknek, hogyan
keressék és találják meg az összefüggéseket, megtanítjuk, hogyan tanuljanak önállóan, és váljanak érdeklődő,
kíváncsi emberekké. A kommunikációs és kreatív feladatokon keresztül folyamatosan tágul az érdeklődési
körük. Ezzel kialakítjuk bennük a jól ismert 4C képességeket (kommunikáció, kollaboráció, kritikus gondolkodás, kreativitás). Az érdeklődés-vezérelt ismeretszerzés által pedig megértik, mit jelent az élethosszig tartó tanulás (life-long-learning).

Hogyan működik?
A csoport egy adott délután, heti egy alkalommal 2,5 órát sétál. Kirándulás közben 5-10 percenként megállnak és beszélgetnek a nap témájáról. A beszélgetéseket a mentor vezeti, időnként vitát generál, máskor egy játékon keresztül hoz be új szempontokat a témához, ami szokatlan a gyerekek számára, így folyamatosan
fenntartja az érdeklődésüket. A csoportok mindig ugyanonnan indulnak és a séta végén ugyanoda érkeznek vissza.

Hasznos ez a módszer az iskolai tanuláshoz?
Az iskolai tanulás alapja a legtöbb esetben nem az érdeklődés, hanem a megfelelési kényszer. Ha megszűnik a nyomás, a diákok a legtöbb esetben abbahagyják a tanulást.
A Finniskola módszere abban különbözik az iskolai tanulástól, hogy fejleszti és fent is tartja az érdeklődést. Így a gyerekek két séta között is folyamatosan és önállóan tanulnak.
További eredmény, hogy az iskolai tanulásra visszahat ez a szemlélet, mivel a gyerekek a legtöbb esetben „átállnak” erre a gondolkodásmódra az iskolai tantárgyakkal és tananyagokkal kapcsolatban is. A Finniskolában tanuló gyerekek néhány hónap elteltével a kötelező tananyagokra is úgy tekintenek, mint felfedezhető tudásra, ezért átalakulnak a tanulási szokásaik, intenzívvé válik az ismeretszerzési folyamat, kialakul bennük az
érdeklődés-vezérelt tanulás.

Hány órát vesz igénybe a program hetente?
A hetente azonos napon zajló csoportos séta hossza 2,5 óra. Ehhez egy kb. 30-45 perces online beszélgetés társul, ahol felfrissítik a séta alkalmából elhangzott legfontosabb gondolatokat, feladatokat.
Tapasztalatok szerint, a Finniskolába járó gyerekek a sétával együtt hetente 6-8 órát foglalkoznak azokkal a témákkal, amelyekről a foglalkozások alkalmával beszélgetnek. Vagyis a sétán kívül még legalább 4 órát foglalkoztatja őket a heti téma.
Havonta egyszer egy hosszabb 4-5 órás sétát is tervezünk (jellemzően szombati napon), amikor a gyerekekkel
átbeszéljük az aktuális hónapban elhangzott témákat, újabb összefüggéseket fedezünk fel a témakörök és az iskolai tananyagok között.

Mennyibe kerül havonta a program?
Egy átlagos hónapban, négy héttel számolva, a program ára 17.500 Ft. Ehhez jön a havi egy hosszabb kirándulás díja, amely 7.000 Ft. Összesen 24.500 Ft.
A nem teljes hónapokra arányosan kevesebb a tandíj.

Mikor és hol lehet kipróbálni a sétálva tanulást?
Október 7-én, szombaton 11.00 és 13.30 óra között várjuk a gyerekeket és a szülőket egy próbasétára.
Gyülekezés a szegedi Móra Ferenc Parkban 11.00 órakor.

A próbasétára a bimolaorsolya@gmail.com email címen lehet regisztrálni. Ha nem kaptál ebben az összefoglalóban választ a kérdéseidre, írj a fenti email címre vagy hívd fel a +36 20 5725879-es telefonszámot.

Olvassátok el Imola bemutatkozó szövegét:

Benkő Imola Orsolya vagyok, magyar-dráma szakos tanár, aki nem szereti a tanár szót. Közel húsz éve dolgozom fiatalokkal, és mindig az érdekelt, mitől érzik jól magukat a gyerekek, mitől lesz élmény az
együtt töltött idő, hogyan lehet észrevétlenül átkerülni a játékból a vitába, hogyan lesz a tanulás kreatív folyamat. A közös gondolkodásban és az együttműködésben hiszek, az egyéni meglátásokban, a kritikus gondolkodásban, ami építhet egy közösséget, és a humorban, ami szerintem a legrövidebb út két ember között. Mentor vagyok, aki felfedeztet, ember vagyok, aki szeret, és aki arra ösztönzi tanítványait, hogy bátran haladják meg önmagukat és mentorukat. Közös sétáink felszabadítóak és élménydúsak leszek, kapcsolódjatok be, sétáljunk együtt a jövő felé!